pieniä ajatuksia

Elämästä. Maailmasta. Asioista, joita muut eivät edes huomaa.

Saturday, October 21, 2006

On kulunut vuosi

Aika on ihmeellinen asia. Vuosi on kulunut siitä, kun muutin Tampereelta Helsinkiin ja valtavan paljon on tapahtunut. Nyt olen työ-/hyöty-/huvimatkalla entisessä kotikaupungissani ja paikoin ihmetyttää. Eilen kulutin aikaani kaupungilla ja keksin, että käynpä lukemassa sähköpostit Attilassa. Attilaa ei enää ollut, yliopisto on muuttanut. Sitten meinasin mennä korjauttamaan rikkoontuneen puhelimeni Elisan kauppaan. Kauppa oli muuttanut ja puhelin on edelleen rikki. TASY:n toimisto on sentään jotakuinkin ennallaan, laatikostot täynnä minun kirjoittamia muistilappuja ja sydämellä askarreltu edarivaalijuliste seinällä. On ikävä TASY-aikoja.

Aika on tehnyt myös sen, että havaitsen itsessäni uusia keski-ikäistymisen merkkejä jatkuvasti. Hotellihuoneessa eri ohjelmanumeroiden välissä lepäily on mielestäni ollut aina kuolettavan tylsää. "Ei minua nukuta, puolen tunnin power nap on typerää" olen ajatellut niin perheen lomamatkoilla kuin erilaisilla seminaarireissuillakin. Niinpä niin ja joopa joo, kuten tavataan sanoa. Viime torstaina 45 minuuttia yksin rauhassa hotellihuoneessa tuntui ruhtinaalliselta ja rauhoitti mieltä ihmeesti, nukahdinkin hetkeksi. Lisäksi olen viime aikoina tullut siihen tulokseen, ettei hyviä tv-ohjelmia saisi näyttää kymmenen jälkeen illalla - kunnon kansalaiset menevät nukkumaan yhdeltätoitsta. Ei tule ikä yksin.

3 Comments:

  • At 10:07 pm, Blogger Katri Söder said…

    Mä varastin sun otsikon ja kirjoitin omaan blogiini täsmälleen samalla otsikolla.

     
  • At 10:09 pm, Blogger Katri Söder said…

    Ja vielä järkytyksenjärkytys, Attilaako ei enää ole?!?

     
  • At 12:24 pm, Blogger Veera said…

    Niinpä. Attila on muuttanut päätaloa ja Pinniä vastapäätä uuteen rakennukseen, jonka nimi on ymmärtääkseni Linna. Ihmeellistä.

    Ja minun kun piti valmistua jo ennen Pinni B:n rakentamista...

     

Post a Comment

<< Home